Tiedätkö kuinka kauan kuljettajalta keskimäärin kestää peruuttaa ajoneuvoyhdistelmä lastausalueelle? Tiedätkö, mitkä kaikki asiat vaikuttavat kokonaisaikaan?
Suomessa pimeä, sade ja varsinkin talvella lumi tuovat omat haasteensa. Pitkän yhdistelmän peruuttaminen oikeaan kohtaan silloin, kun lastausaluemerkinnät eivät näy, on haastavaa kenelle tahansa. Keypoint tuo lastausalueille tehokkuutta viivalasereilla, jotka näkyvät myös märässä, likaisessa tai lumisessa maassa.
Selkeästi havaittava lastausalue auttaa vähentämään törmäyksiä laiturirakenteisiin ja toisiin ajoneuvoihin. Lisäksi peruuttaminen ja lastausprosessi nopeutuvat, joka tuo selkeitä säästöjä.
myyntijohtaja
mika.turunen@keypoint.fi
044 722 2246
asiakkuuspäällikkö
petri.heinonen@keypoint.fi
044 752 3328
avainasiakaspäällikkö markus.toykkala@keypoint.fi 044 736 6737
Keypointin kehittämä ja Jyväskylässä valmistama viivalaser on helppo ja nopea asentaa. Asennus on nopeaa eikä se häiritse lastausalueen toimintaa. Tuotteet ovat Suomen olosuhteisiin suunniteltuja suojakoteloineen. Viivalaser ei myöskään aiheuta vaaraa alueella työskenteleville ihmisille.
Kun järjestelmään yhdistetään tutka, laservalo palaa vain tarvittaessa eikä hukkakäyttöä synny. Yhden lastauslaiturin toimituspaketissa on mukana tutka, virtalähde sekä viivalaseri. Yhdellä tutkalla voidaan ohjata jopa kolmen vierekkäisen laserin toimintaa samaan aikaan.
Laserviivan pituus voidaan määritellä tarpeen mukaan. Yhdistämällä sopivan avautumiskulman linssi asennuskorkeuteen, päästään helposti kaikilla asennuspaikoilla yli 20 metrin viivaan. Laserviivan etu on sen tarkkarajaisuus sekä yhteneväinen kirkkaus koko viivan matkalla. Viivan väriksi olemme valinneet vihreän, sillä ihmissilmä havaitsee sen jopa 6 kertaa punaista herkemmin.
Palvelevat asiantuntijamme auttavat suunnittelemaan juuri tarpeisiinne sopivan kokonaisuuden ja tarvittaessa yhteistyökumppanimme suorittavat asennuksen avaimet käteen -periaatteella.
sales@keypoint.fi
014 241 488
Kuskit ovat sanoneet, että laserit pitäisi olla käytössä joka terminaalin pihassa
Kun tutkaohjattuun viivalaseriin yhdistetään etäisyysnäyttö, saadaan peruutusturvallisuutta parannettua entisestään. 4D-tutka aloittaa mittaamisen jo ajoneuvon lähestyessä (15 metriä) ja havainnollistavat symbolit kirkkaalla OLED-näytöllä auttavat kuljettajaa hahmottamaan etäisyyden laituriin.
Tutka toimii kaikissa sääolosuhteissa ja kaikissa valaistusolosuhteissa, joten se tuo lisäturvaa myös silloin, kun peruutuskamerasta ei ole hyötyä.
Hydraulisen lastaussillan korjaus on maksanut 3 000 - 10 000 euroa/kerta ja rekan takaosan rakenteet valoineen keskimäärin 5 000 euroa.
Keypointin tuotekehityksessä tapahtuu
Etäisyysnäyttö nopeuttaa peruuttamista, lisää turvallisuutta ja vähentää törmäysvahinkoja
Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n Kuljetusyrittäjä -lehden numerossa 1/2024 julkaistu artikkeli Keypointin lastausalueen lasereista
Keypointin tuotekehityksessä tapahtuu
Etäisyysnäyttö nopeuttaa peruuttamista, lisää turvallisuutta ja vähentää törmäysvahinkoja
Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n Kuljetusyrittäjä -lehden numerossa 1/2024 julkaistu artikkeli Keypointin lastausalueen lasereista